Vårruset med mina fina

Morgonen började med en underbar frukost och det var väl lite av en favorit i repris.


Rågkuse med keso och jordgubbar, mums!

Vi jobbade som vanligt under dagen samtidigt som vi försökte tagga (som det så fint heter) inför dagens lilla happening, Vårruset.
18 anmälda på jobbet och 13 som faktiskt deltog. Det blev lite "manfall" pga sjukdom, jobbiga tandläkarbesök och kanske lite ångest över att behöva promenera ensam eftersom alla andra skulle springa som galningar ;-)
När det började närma sig att åka ut till Universitetet öppnade sig himlen och någon stod däruppe och formligen hällde ut vatten. Vi snackar alltså inte om lite småregn!
Nästa minut sken solen som tusan.
Har man varit med om så ombytligt väder någon gång?
Men skam den som ger upp hoppet ,vilket vi gjorde flera gånger.
Det är då man måste ha en egen Magda, ett jäkla energiknippe som till och med får min optimism att blekna i skuggan av hennes underbara aura.
Nu kommer det ett gäng bilder från en helskön eftermiddag/kväll med de bästa Wallmans- och Ladies Night-tjejerna.


Eva & Viktoria taggar på jobbet.


I väntan på tvärbanan och undran var vi tappade några tjejer på vägen! :-)


Magda & Aga


Katarina & jag. (förstår inte varför folk tittade så konstigt på oss, hihi)


Strax dags att hitta sin fålla.


Viktoria & Michaela suger in lite löparteknik, eller...?!


Det är över, vi har fått medalj, är så nöjda & glada, och nu är det picknicktime!




Så där ja, nu kommer vätskan, som är så viktig efter ett lopp, fram! ;-)


Det ser stökigt ut, men det är faktiskt idel godsaker som plockas fram nu;kallrökt lax, potatisgratäng med dill & gräslök, skinka, gott bröd, philadelphiaost, Verum hälsofil, Lindts choklad, Frödinge vaniljdröm, morötter, cider osv.
En härlig picknickpåse per 6 personer+fem avhopp=massor att äta!






Vår egen "Semla" har skitat ner sina nya fina Nike!






När vi kom ut till Universitetet gjorde jag en snabbvisit hos fina Lotta som jobbar på ToppHäls, och kolla vilken fin påse man fick hos henne.
I påsen ingick även ett fint erbjudande på prenumeration av tidningen Topphälsa, och jag hakar så klart på.


På tunnelbanan på väg hem passade jag på att läsa lite i tidningen Topphälsa och att underbara (fd Wallmanstjejen) Linda Pritchard förgyllde framsidan gjorde ju inte saken sämre.
-Fan, vad du är fräsch Linda!

Och jag vill verkligen tacka mina underbara kollegor för en jättekul eftermiddag, trots det väldigt maniska vädret.
Jag hade så mysigt! Och att vi kan ha så kul ihop under såna premisser, som faktiskt vädret var idag, betyder så himla mycket.
You rule girls och vi ses i morgon bitti, halta och lytta!   :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0