Ladies Night 2011

I fredags var vi ett gäng kollegor som direkt efter jobbet hoppade på tvärbanan upp till Globen, för att jobba en stund och sen själva äta & se årets show med Ladies Night.



När man ska jobba och se respektabel ut är det skönt att ha en egen frissa.
Katarina gjorde en cool fläta på mig och jag kände mig jättefin.


I väntan på att bli insläppta. (Vad roligt det var att träffa dig igen vackra Miretta).


Hissen vi åkte inne i Globen var så stor att det fanns en skylt utanför som förbjöd bollspel, men det stod inget om att man inte fick dansa :-)



Ett tomt Globen så när som på all personal som förbereder och Eric Saade som repar på scenen.
Brolle hade dagen till ära åkt in till sjukhuset för att närvara vid sitt barns födelse. Kunde inte hans tjej ha knipit ett par dar till!?  Hihi.
Men Eric som ryckte in med så kort varsel gick inte heller av för hackor.


Vi får instruktioner om hur "seatingen" går till och bordskartor delas ut.
Nu ska här placeras damer/tjejer på sina rätta platser.


Glada tonåringar som hjälpte till.  Julia & Puck


Glada tanter som hjälpte till, hehe.  Katarina & Helena


Någon sorts gurkshot/soppa till förrätt. Jag gillade den och "offrade" mig på två shottar, hihi.


Smördegsinbakad laxfile med parmesankräm och bladspenat, serverades med en timbal på ris och ångkokt grön sparris samt en vitvinssås med citron och lime.
Några i sällskapet tyckte inte alls om detta, men undertecknad lämnade inte en smula kvar på tallriken.


Mörk choklad och hasselnötsmousse på en spegel av syrlig halloncoulis.
(Jättegott även om den så kallade hallonspegeln var lite klen)


Mums till kaffet.


Vi hade en supertrevlig kväll med bra show, och den som stack ut allra mest var faktiskt Thomas Järvheden.
Järvheden sjunger jättebra och han får all min respekt efter Ladies Night 2011.

Men den största behållningen var nog att vara med och jobba innan showen började, att se hur alla människor får ihop denna otroliga cirkus av logistik som ska fungera. Jösses vilket spektakel!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0