Vanlig dag men ändå speciell...

Idag har jag faktiskt INTE varit iväg på någon show, och det är faktiskt rätt skönt.
Jag har handlat, lagat mat, städat lite och bara varit vanliga mamma Helena som tjatar om läxor osv.

Men ändå är det inte en vanlig vardag, för jag är så glad då gulliga "Elvira" som har sköna funderingar om allt möjligt mellan himmel och jord, har gett mig en Award 

Awarden ska man sen vidarebefordra till 5 andra bloggare och svara på 5 frågor.

Jag ger awarden till dessa:

Med risk för att verka smörig men detta är ändå ett självklart val,  Elvira Spekulerar
Elvira ger mig positiv energi och får mig att le varje dag.

När man inte har en aning om vad man ska äta och fantasin tryter är det bara att öppna upp Lisas godbitar och välja något enkelt och smarrigt att laga till. Lisa frestar mig varje dag med otaliga rätter och godsaker.

En annan blogg jag njuter av är Livet på Vestergård. Kicki ger oss fina bilder från sitt hem och sin underbara altan och jag skulle älska att sitta och fika hos henne.

Sandras blogg Inspirera Mera gör precis som den låter, den inspirerar som tusan och jag vill bara sätta igång och pyssla, göra egna lampor, fixa och dona. Där kan man få många "matnyttiga" tips för hemmet.

Och så klart Sofia som berättar om sitt härliga lantliv, pyssel, bakning osv i Hildas Hem.


Och så frågorna:

1.Varför började du blogga?
För att min yngsta dotter Therese fixade en blogg åt mig för ett par år sen och mer eller mindre "tvingade" mig att börja blogga.
Men vem vill läsa en "gammal kärrings" blogg frågade jag henne? :-)
Nu har bloggen liksom blivit min dagbok, där jag kan gå tillbaka och titta på bilder, och mina släktingar som jag inte träffar så ofta har full koll på vad vi gör.
Och andra som vill ta del av mitt liv är så välkomna så.

2. Vilka bloggar följer du?
Jag följer bland annat de fem som fått min award, men sen så kikar jag in på ett helt gäng andra bloggar också.
Det är en salig blandning av mode, inredning och matlagning.

3. Favoritfärg?
Alla som känner mig vet att jag är barnsligt förtjust i grönt. Grönt är verkligen skönt!

4. Favoritfilm/filmer?
Dirty Dancing och Pretty Woman har man ju sett så många gånger att det knappt går att räkna, hihi.
Men måste jag välja en film så blir det nog Den gröna milen.

5. Vilket land/länder drömmer du om att besöka och varför?
Jag vill åka till Spanien, närmare bestämt till Barcelona. Där skulle jag och L stortrivas som fan.
Han vill se på fotboll där, jag vill sola och shoppa och båda äääälskar mat. Jag är säker på att alla tapas på Ramblan "is tha shit". Någon gång ska vi bara dit, så det så!


Tack finaste Elvira för awarden och glöm inte att höra av dig när du kommer till Stockholm.



Kommentarer
Postat av: Elvira

Åhh, vad du är gullig Helena. Jag LOVAR att jag hör av mig om jag kommer till Stockholm, jag och dottern funderar på att åka dit på shoppingresa någon helg och då skulle vi kanske kunna ta en fika?



"Gröna Milen" är en av mina favoritfilmer också, och naturligtvis "Dirty Dancing", "Flashdance" är en annan film som jag spelat sönder här hemma, ja i mina ungdoms dagar alltså, typ förrgår ;).



Kram på dig bästa söta Helena



//Elvira

2011-09-15 @ 08:52:26
URL: http://www.elviraspekulerar.se
Postat av: lisa

TACK! Dina snälla ord piggar upp och gör bloggandet extra roligt / Lisa

2011-09-16 @ 15:13:23
URL: http://lisasgodbitar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0