Charlotte Russe

Hej, hoppas ni har haft en superskön helg!
Jag själv har haft det lugnt och skönt.
Gårdagen tillbringades mestadels i köket, och jag både bakade och lagade mat.

Lasse jobbade natt, det var bara en massa s*it på TV, så jag njöt av min kväll in "tha kitchen".
Jag gjorde "Lisas" kebab och den goda röda såsen till, som jag och ungdomarna senare njöt av.
Lisas mandelmusslor tillagades också.
Men sen gjorde jag något som tydligen heter Charlotte Russe.


Steg 1:Vispa ihop ingredienserna till en rulltårta och skjuss in i ugnen.


Phu, det gick bra!


Steg 2: Strö socker på rulltårtan, vänd upp och ned på den och bred hallonsylt uppepå.
Rulla ihop och låt vila/svalna med skarven nedåt.


Steg 3: Klä insidan av en skål med plastfolie och lägg ut färdiga bitar (1 cm-tjocka) av rulltårtan.


Steg 4: Gör en citronfromage och fyll "rulltårteskålen" med denna. Kyl!


Steg 5: Vält upp på ett fat, ät och njut!

Idag har vi firat vår älskade 16-åring lite i efterskott och haft jättetrevligt. Det första min kära svärmor sa när hon såg min "rulltårtekaka" var:
-Åh, har du bakat en Charlotte Russe!!! 

Nu har jag tittat på receptet jag följde, och självklart har jag bakat en Charlotte Russe, men vem sjutton är/var hon??!!
Någon som vet?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0