Dålig start

Fy sjutton vilken dålig start det blev på den här onsdagen!
Det började redan när jag steg upp ur sängen, och var så sugen att prova göra Lisas LCHF-pannkakor med mandelmjöl.
Jag sover alltid på magen och på nåt vis måste jag ha legat ovanpå mina armar så att de domnat bort, för när jag skulle ta fram äggen ur kylen tappade jag 2st på golvet.
Vet ni hur jäkla kladdigt det blir av två kraschade ägg?!
Det blir sån himla golvkatastrof att ni inte sett dess like, jag lovar.
Men som plåster på såren blev de små mandelplättarna en succé, då både jag och tjejerna älskade dem.

Sen bestämde jag mig redan igår att jag inte skulle ha mina klumpiga "snowjogging" till jobbet idag, eftersom det var så fint underlag på marken.
Så glad i hågen, trots förlorade ägg, tog jag på mig mina sköna kilklacksskor och traskade ner till tunnelbanan.
So far so good!
Men när jag kom till Gullmars och skulle gå genom Koleraparken kände jag att skovalet antagligen var det sämsta jag gjort genom tiderna.
Jag har varit med om halka, trodde jag, men det var innan onsdagen den 22 februari 2012.
Jag lovar att jag var tusendels sekunder ifrån att ta av mig skorna och gå i strumplästen till jobbet, så jävla (förlåt) halt var det.
Jag hade totalt missat att lyssna på radion på morgonen, där man talade om underkylt regn.
Efter mycket vånda och svordomar kom jag äntligen fram, och då är det tur att jag jobbar där jag gör, för där är det svårt att vara sur nån längre stund.
Underbara Wallmans!

Men nu är onsdagen som började så uselt snart till ända och det är dags att dansa breakdance på kudden.

Jag hann jobba lite på mitt pysselprojekt, och jag lovar att ni får se resultatet om jag blir skapligt nöjd.
Natti natti!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0