Hockey på Hovet

Igår var det då dags att gå och titta på hockey (AIK-Frölunda) på Hovet.
Jag är ingen stor sportfantast, men all sport är mycket roligare att se live, och hockey är en av de sporter som är riktigt gastkramande när man ser den på plats.

Och igår var jag nästan ett nervvrak under matchen, fy fasiken vad hårresande det var.
Efter tre ganska snabba perioder, pga ytterst få avblåsningar, var det dags för sudden death i 5 minuter, och eftersom det inte blev något mål då heller blev det straffar.
Fy vad jag hatar straffar, det är ju som ett jäkla lotteri!
Ett lotteri som AIK tyvärr förlorade igår, snyft.
Och efteråt kommer jag alltid ihåg varför jag går så sällan på hockey; det är ju för att man får så himla ont i magen av spänning och nervositet.
Så nu dröjer det säkert ett år innan jag går nästa gång igen, hihi.


Jag och L träffades innan matchen för en snabbmiddag, för att senare möta upp Carlos, Maria & Fredrik.
Vi hamnade på en Thairestaurang, nära Globen, som heter Orkidé.
Tyvärr var jag fortfarande proppmätt efter semlan jag vräkt i mig tidigare under dagen, så jag beställde bara en kycklingsoppa. Men gott var det!


Men en cider lyckades jag klämma i mig innan matchen i alla fall, hehe.
Här står L med sin snygga tisha från en berömd affär i Solna.  ;-)


Vi var ute i god tid och hann till och med titta på uppvärmningen.


Lite stämningsfull belysning och cool musik innan det hela startade.
Och strax efter nedsläpp trillade våra stressade vänner in.

Trots förlust hade vi en jättetrevlig, om än alldeles för spännande, hockeykväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0