Träning är ju så skönt...egentligen

Som jag nämnde tidigare så lyckades jag komma iväg på årets första träning i torsdags.
Jag provade en pilatesklass för första gången i mitt liv, och tyckte väl att det var helt ok trots att jag inte ens blev svettig. Men vet ni vad som hände? På fredagen började jag känna en annalkande träningsvärk, tjohoo.
Och för att inte tala om lördagen, då hade jag riktigt ont i magen och under revbenen, gud vad härligt. Tänk att det faktiskt går att få liv i något som finns under hullet på denna kropp, hehe.
Jag fick sådan mersmak att jag gick ner på gymmet på lunchen igår och sprang 5 km på löpbandet (det känns i benen idag ska ni veta).
Och i morse gick jag upp en timme tidigare än vanligt och stack till badet och simmade 1 km.
Nu är Helena på gång!

Men nu måste jag börja investera i lite nya träningskläder så att det blir lite roligare att ta på sig dem.
Min baddräkt är mer än 4 år gammal och kanske spricker upp vilken dag som helst för att tyget är så tunnt av alla klorbad, min sport-bh behöver en partner så att jag inte behöver tvätta den var och varannan dag, och mina löparskor är så gamla att jag inte ens törs nämna deras ålder här på bloggen.

Ett par sådana här skulle jag vilja ha (Nike Lunarglide)

Vid nästa lön är det jag som går och köper nya träningsskor, därmed basta!


Kommentarer
Postat av: lisasgodbitar.se

Heja dig! Jag är också igång och det finns inget som ger mer engergi. Kram Lisa

2012-02-01 @ 07:07:36
URL: http://lisasgodbitar.se
Postat av: Carita

Ett tips: Gå in och kolla på bonprix.se de har jättefina baddräkter till billig peng. Har beställt själv därifrån riktigt bra. Tänk på att du tar en eller två storlekar större än normalt. Lycka till med ditt nya liv! Kramisar

2012-02-01 @ 10:34:50
Postat av: Victoria - Elvira Spekulerar

Härligt tjejen! Jag ska också sätta igång ordentligt med träningen nu tänkte jag, här är det zumba, crosstrainer och förhoppningsvis löpning som kommer att råda bot på volangen kring magen.



Kram Victoria

2012-02-01 @ 12:16:33
URL: http://www.elviraspekulerar.se
Postat av: Alexander

Hejsan, vilken härlig blogg du har :)

Missa inte chansen att vinna en plattång på min blogg http://alexanderberglund.blogg.se/2012/january/vinn-en-plattang-1.html#comment

2012-02-02 @ 11:50:43
URL: http://alexanderberglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0