Cykelväska eller handväska

Hej på er denna blöta lördag!
Nattuggla som jag är kom jag inte i säng förrän vid 01.30 igår, och låg även och läste en stund efter det.
Jag bestämde mig för att inte ställa klockan och simma på morgonen, men jag vaknade ändå långt innan utomhusbadet öppnat och tyckte att det var lika bra att traska ned till badet, eftersom jag ändå var pigg och alert.
Men fy sjutton vilket väder det var, kändes som det blåste och regnade småspik.
När man står utomhus och klär av sig alla kläderna och det endast är 5 grader i luften, då känner man sig inte jättekaxig, hihi.
Men när man väl kommit i vattnet och börjar simma känns det extra ljuvligt, vattnet känns nästan lent & mjukt på nåt sätt. 

Och på tal om regn, måste jag berätta om min nya sommarhandväska, eller jag menar cykelväska :-)
För ett par veckor sen kom fina kollegan Katarina och frågade om jag sett "de där cykelväskorna som blir en handväska". Nej, det hade jag inte!
Jag googlade och tittade in på sidan Systrarna Sockervadd och fann de mest underbara cykelväskor!
Sen föll väskorna lite i glömska, men jag fick ett snabbt uppvaknande när den stod där, och bara väntade på mig i RåsundaRum i torsdags.


När jag skulle hem regnade det och min vanliga stora handväska tog upp all plats i korgen framtill.
Vad skulle jag göra av påsen med min nyinköpta väska? Jo på sidan av cykeln så klart!
Min nya sommarkärlek står ju emot en del vatten också, så det var ju lika bra att den fick "bekänna färg" på en gång, hehe.


Enkelt att haka på väskan på pakethållaren.


Och när jag inte cyklar, är det bara att fälla upp "locket" och använda den härliga färgklicken som en vanlig väska.
I år känner jag att jag är i stort behov av glada färger!


Kommentarer
Postat av: Victoria - Elvira Spekulerar

Skitsnygg väska!

2012-06-03 @ 00:07:01
URL: http://www.elviraspekulerar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0