Frysrensning

Den här veckan har jag bestämt att vi kör kyl- och frysrensning här hemma.
Vi kan inte hålla på att köpa på oss en massa mat hela tiden, för jag fullkomligt HATAR att slänga mat!
Nu får vi alltså bara köpa hem små tillbehör, men basen i middagen ska bestå av det som redan finns i gömmorna.
Så igår blev det en smarrig fisksoppa med aioli, vitlöksbaguetter och senare en liten fruktsallad.
 
 
Dagens middag startade med en mojito i solskenet på balkongen.
Sen blev det stekt kotlett, haloumi, potatis och sallad.
 
Finns knappt något godare än en iskall mojito i solen.
 
Fotbollsmatch mellan Sverige-Frankrike och en god & enkel efterrätt:
Smulade digestivekex i botten av glaset, sen vaniljkesella ovanpå och toppa med frukt eller bär,
hos oss toppades glaset med färsk mango, mums.
 

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Sv; Okej, lika bra då :) Sitter dem bra annars? Antar att de formar sig lite efter foten också eftersom att det är skinn. Kram

Svar: De sitter helt ok och skaver ingenstans, men jag är lite orolig att den delen uppe på tårna/foten ska töja sig, för då kommer jag glida fram. Jag har å andra sidan väldigt smala o tunna fötter så det kanske inte blir sån press där.Men det är bra att det är lite klack på skorna, för jag har haft hälsporre av för platta skor och vill aldrig råka ut för det igen. Det räcker att jag springer runt i Converse om dagarna, så man behöver få upp hälen lite emellanåt.
Kram kram
Helena Nygrund

2012-06-20 @ 14:21:13
URL: http://colourblue.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0