Mys i Sandhamn

När jag och L gifte oss (2011) fick vi en fin present av syrran och hennes familj, en Box Experience på Sturebadet.
Men att vistas på Sturebadet är ju mer en ensamnjutning, så vi betalade till och uppgraderade vår box till Seglarhotellet i Sandhamn i stället.
I söndags var det då äntligen dags för vår lilla Sandhamnstur, och vi stack iväg rätt snart efter att L kommit hem från jobbet på morgonen.
Vi åkte tunnelbana till Slussen, och därifrån blev det buss till Stavsnäs och sen båttur ut till Sandhamn.
 
 
 
Framme i Sandhamn och kanske inte det vackraste vädret, men det regnar inte i alla fall.
 
Hej då båten!
 
Lite "putt" blev jag när ingen berättat att jag kunde använt mitt SL-kort och åkt tunnelbana hela vägen!   ;-)
 
Vi checkade in på vårt rum och gick sen ut på en utforskarpromenad i ett par timmar, så himla skönt och fridfullt.
 
 
 
Vi gick o gick och efter ett tag (plus ett par telefonsamtal senare) lyckades vi hitta till vänners sommarställe.
 
Tack för att ni ställde ut lite kall dricka inför vår ankomst, hihi.
 
Promenaden fortsatte och inget annat hade kunnat få mig att må bättre just då!
 
"Left overs" from the summer at Trouville!
 
 
 
 
Det är verkligen inte sommar och bad för det är ju faktiskt november, men det är (förlåt!) fanimej den bästa dagen på hela året hittills. En helt fantastiskt underbar promenad!
 
Väl tillbaka på rummet tog vi oss an hinken med bubbel och tryfflar som vi fått levererat.
 
Mums!
Sen blev det lite relax i spaavdelningen med bad, bubbel (ej drickbart) och bastu.
 
När vi gick till rummet för att fräscha till oss inför middagen hade L fixat en överraskning!
Vi är båda galna i ostron, men det kunde inte hotellet fixa fram, så då hade han köpt min andra passion i stället, kräftor, och det var galet gott!
Det mumsades, doppades i den förföriska aiolin, skålades, samtidigt som jag piffade mig till middagen.
 
Middag tjohoo!
Till förrätt åt jag chevre chaud, eftersom jag ääälskar getost!
 
L åt råbiff till förrätt och JAG SKA SÅ HA DET nästa gång jag går ut och käkar, för fan vad gott det var (fick smaka en liiiten tugga).
 
Min varmrätt var "rosastekt lammytterfilé med fänkålskorv, västervikssenap, rostade rotsaker & lammbuljong".
Och även om Lasses oxfilè var sjukt god, hade jag ändå valt lammet igen, för min varmrätt var sjuuuukt mycket godare om jag får säga det själv, hihi!
Men vi var supernöjda båda två och det är ju huvudsaken!
 
Nöjdaste tjejen!
 
Baren i Seglarhotellet är inte som andra barer, men så himla vacker, och det känns nästan som om man är i kyrkan!
 
Det är måndag och jag har semester tjohoo, så vi hann med ytterligare en promenad, fast åt andra hållet på ön.
 
En underbar BLT Sandwich till lunch innan hemfärd, och sagan var all!
 

Kommentarer
Postat av: Victoria - Elvira Spekulerar

Underbart!

Och du är ju så snygg kvinna!

Kram kram

Svar: Oj tack!
Helena Nygrund

2012-11-09 @ 09:10:56
URL: http://www.elviraspekulerar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0