Körslaget live

Emmas kompis Linis hade fått biljetter till Körslaget i lördags, och jag & L hade den stora äran att få följa med.
Vi tog en buss från Fridhemsplan som körde oss ut till Frihamnen, och sen fick man gå en bit till Magasin 7.
 
När vi kom fram fick alla hänga av sig sina jackor ute på lastkajen.
 
På vägen in fick alla cocosbollar, och min gissning är att man ville att publiken skulle bli "hög" på socker och orka applådera mycket. Gott var det i alla fall!
 
Emma och Filippa står och spanar.
 
Efter lite vägledning, både från studiomannen och underbara Gry, om när och hur vi skulle applådera kom körerna på plats, och programmet startade.
 
Ulrika läser upp lottoraden.
 
Team Rolinski åkte ut, och vi åkte hem.
 
Det var verkligen superkul att vara med på en liveinspelning och se hur det verkligen går till, och vad som händer under TV-pausen osv.
Men om sanningen ska fram så är det skönast att kolla/lyssna på Körslaget hemma i soffan.
För det första så är ljudet hemma mycket bättre och man störs inte av allt applåderande, och för det andra kan man passa på att gå på toa, sätta på tevatten osv under pauserna, hihi.
Men kul var det!
 
 
Helgen avslutades med att jag & L tog med våra grannar till Chinateatern och såg Dirty Dancing.
Jag som har sett filmen ett otal gånger saknade inte något i teatern, och herre gud vilken fantastisk scenografi och grymma dansare man fick se.
 
-Nobody puts Baby in a corner!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0