Pelargonfundering

Vilken underbar dag det är idag, men tyvärr har jag inte tagit mig tid att gå ut ännu.
Jag har fixat med allt möjligt som jag inte hunnit under veckan; jag har tvättat två maskiner, dammsugit lägenheten, planterat om blommor och alla pelargonsticklingar, dammsugit igen eftersom jag lyckades drälla en massa jord överallt.
Nu till min fundering: Jag är en total amatör och novis när det kommer till pelargonskötsel, och behöver nu er hjälp.
En av mina sticklingar, som jag planterat om idag, har fått blomknoppar och jag vet inte om det är bra eller dåligt. Rent spontant känns det som att jag borde ta bort "blomstängeln", så att den inte snor all näring från den späda plantan, men egentligen har jag ingen aning. Nån som vet?
 
Om det går som jag vill så kommer mina 3 pelargoner från förra sommaren bli 10 till antalet i stället :-)
 
Vad ska jag göra med den här sötnosen?
 
 

Kommentarer
Postat av: Tina

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig för jag är fullständigt värdelös på blommor, planteringar o växter. Men jag hoppas du haft en skön helg o fått njuta av sol o värme. Kramisar Tina

2013-04-21 @ 17:42:51
URL: http://home2tiny.blogspot.se
Postat av: Carita

Jag är inte heller expert men jag tror absolut att du kan ta bort blomman för är det något pelargonier är bra på så är det att producera nya blommor. Hoppas du får en fin blommande balkong i sommar då.

2013-04-21 @ 18:17:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0