Saint Vitus-katedralen

Här kommer lite mer bilder från vår Pragresa, och i detta inlägg blir det många bilder inifrån den maffiga katedralen som inleder sin historia redan på mitten av 1300-talet.
 
 
Jag tyckte träden var så himla häftiga.
 
 
Ååh, där borta syns ju katedralen!
 
Nu är det nära...
 
Oooh, så jäkla mäktigt!
När vi var här 2010 hade katedralen hunnit stänga, men i år hann vi, tjohoo.
 
Ja men det är ju bara att börja köa då!
 
 
Finally! Vi och några fler är inne i mastodontkatedralen.
  
 
 
 
 
 
 
 
 
Förlåt, men det här är nästan lite av en "våt" dröm, för en sån som jag, som är galen i döskallar, hihi.
 
 
Det här fönstret är ju bara så sjukt vackert! Här stod jag länge och tittade.
 
 
 
Hörrni, det var så värt både den snabba kön och den billiga biljetten att se denna katedral från insidan.
Missa inte detta!
 
Jag säger bara, -Det här är en katedral som heter duga!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0