Tack gode gud för Cavit

Idag hände det som inte fick hända, jag bet av en stor bit av en tand.
Var så sugen på en Soft Nougat när jag skulle hem från jobbet, och vid andra tuggan knastrade det till.
Först trodde jag att det hade hamnat något hårt i godisbiten, men efter ett snabbt svep med tungan kände jag en jättekrater i en av mina tänder :-(
Och det är en sån tand som inte har något "skal" kvar, för att den är så totalt uppborrad och igenfylld med amalgam i mina unga år.
(Det här kommer att göra ont både i munnen och i plånboken).
Vet dessvärre inte när jag kan få en tandläkartid, och jag tackar gud, men mest min älskade vän Salli, som berättade om Cavit, en tillfällig fyllning man kan trycka in i "kratern" tills jag får den ordentligt fixat.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0