En in - en ut

Tjosan hejsan vad helgen går, och vilken tur vi har med vädret.
Det har ju varit strålande sol hela tiden, så mysigt, även om jag själv längtar efter den sprakande hösten.
Vad har jag gjort dessa dagar då?
I fredags morse var jag och goa kollegan Katarina på vipfrukostshopping på Lindex, och det är alltid trevligt.
I början av veckan gick vi förbi Lindex för att göra en liten rekognosering, för att se om det fanns något av intresse, men konstaterade båda två att vi nog fick köpa lite strumpor eller nåt för att få den utlovade gratismascaran.
Men butiken måste ha fyllt på med en massa nytt inför vipfrukosten, för både jag och Katarina hade en kasse med oss när vi gick, utan att ha köpt strumpor, hihi.
Eftersom vi båda är dåliga på att rensa ur garderoben, gav jag oss en utmaning: För varje plagg in, ska minst ett ut!
Så då kommer vi till hur jag spenderade en stor del av lördagen, i min garderob.
 
 
Fem nya in, och då ska minst fem gamla ut.
 
Jag tror jag klarar det, hehe.
 
Fem in och fem proppfyllda KASSAR ut. 
Att ha en massa trånga och "urvuxna" kläder (som jag kanske kommer i snart) gör ingen människa glad, och det känns som en tung sten har lättat från mina axlar.
 
Katarina, har du gjort DIN läxa?
 
På kvällen kom L hem, efter ett par dagars kräftfiske, och standard är att han "måste" ta med sig lite till mig också, och färskare än så här kan det knappast bli.
Så L satte igång att koka kräftspad, medan jag gjorde en kantarellpaj, och sen satt vi hela familjen och sörplade och tittade på en spännande film.
 
 

Kommentarer
Postat av: Katarina

Ahh vad duktig du är!!!! Jag har inte gjort min läxa än .

Svar: Katarina, då blir det bakläxa, för annars får du inte köpa något på fredag när vi ska på H&M:s vipfrukost. ;-)
Helena Nygrund

2013-08-25 @ 15:49:37
Postat av: Tina

O vad för snyggt fick följa med hem??? Sååå himla gott med färska kräftor, förstår att ni njööööt länge av dessa godsaker. Kramisar Tina

Svar: Det blev en fläckig "pantertantblus", hihi, och sen blev det en snygg vit tröja, svarta jeggings och ett par basictoppar. Är så nöjd! Men allra mest nöjd är jag över min utrensning i garderoben. Jag gick ner flera kilo av bara det, fniss. Kramis
Helena Nygrund

2013-08-25 @ 19:10:39
URL: http://home2tiny.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0