Scuba diving

Nu är vi hemma igen, efter en jätteskön vecka i Alanya i Turkiet. Det var trist att åka hem, men nu när man väl är här känns det skönt.
 
Men jag "stannar" kvar i Alanya ett litet tag till, och fredagens utflykt, då Lasse och Tessan skulle prova scuba diving.
 
 Vi samlas på vår båt, och tittar under tiden på diverse "piratskepp" som lämnar hamnen.
 
Jag har provat dyka med tuber för många år sen, och det var en häftig upplevelse.
Dessvärre får jag kväljningar och spyr lätt av gummisaker runt mitt ansikte. Att använda lustgas vid födandet av mina tjejer var inte att tänka på. Att blåsa upp armpuffarna till dem när de var små och skulle bada var ett evigt hulkande och rinnande tårar, om inte L var med och skötte puffarna. Blåsa ballonger till kalas- huvaligen. 
Ja, jag tror ni förstår varför dykningen med det nödvändiga andningsaggregatet inte är något för mig.
 
Den ena gruppen efter den andra försvann ner under ytan med sina dykinstruktörer.
 
Dykare på ena sidan, och vanligt badande på andra sidan.
 
Lasse är på gång, och ser riktigt "slimmad" ut i sin dräkt.
 
Och där sitter en pirrig tjej som ska ner i djupet för första gången. (Tror dock att henne kära mor var allra pirrigast, hihi).
 
 
Instruktören visar T vägen.
 
 
Skönt att hon verkar glad och lugn, och skönt att pappsingen som dykt åtminstone tre gånger är med.
 
Och där försvann deras grupp!
 
Sen satt jag som förstenad och vågade inte hoppa i och svalka mig i vattnet eller någonting, förrän de ca 15-20 minuter senare kom upp igen. Phu!
 
 
Första dyket avklarat och jag kan koppla av en stund :-)
 
Tjohoo!
 
Sen åt vi en god lunch på båten, badade massa gånger, solade och slumrade lite innan det var dags för dyk två.
Det blev en riktig heldag med hämtning på hotellet kl:09.00, och vi var inte tillbaka förrän vid 19.30.
Blev en hel del väntande under dagen, men samtidigt är man glad att allt sköts noggrant och ordentligt när något som är ganska riskfyllt skall ske.
 
Så här såg vår säng ut när vi kom tillbaka till hotellrummet :-)
Städerskan hade verkligen piffat ordentligt med riktiga rosblad och allt, så rart.
 
Och här är Tessans säng!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0