En ut och en in

Denna fredagsmorgon började tråkigt och obehagligt.
En gammal klasskompis (från grundskolan) gjorde en vänförfrågan till mig på Facebook för något år sen eller så. Och det är ju alltid kul att se vad gamla "skolkompisar" gör nu för tiden.
Men killen ifråga lade ut en väldigt rasistisk status igår kväll, som hans FB-vänner hakade på. Jag ifrågasatte, men det blev bara värre i morse, och jag bestämde mig ögonblickligen för att radera denne s.k. "vän" från min vänlista.
Ett skönt och enkelt beslut vill jag lova, men en sur eftersmak dröjer sig kvar, för jag kan inte förstå att människor kan häva ur sig såna rasistiska och vidriga saker :-(

Blev så illa berörd att jag behövde livas upp, och vad är bättre än en lyxfrukost från EspressoHouse när man är deppad!? Och som grädde på moset fanns det en uggla på kaffemuggen :-)


En vän åker ut, och en ny kommer in, så säg hej till min nya söta lilla vän.

Tack goa Katarina, jag älskar ugglan!



Kommentarer
Postat av: Ylva Nyquist

Både jag och Benke tycker att du gjorde det enda rätta! Fy vilka obehagliga inlägg!! Starkt gjort av dig och ta ställning och handla snabbt. Kram Ylva

Svar: Tack! Det fanns inte ens någon tvekan, jag vill inte förknippas med sådana människor. Kramis
Helena Nygrund

2013-12-06 @ 19:52:48
Postat av: Den där Victoria

Jag såg vad som skrevs och blev lika illa berörd som du, jag tycker du gjorde det bra med att klart och tydligt ta avstånd till detta hemska beteende.

Kram Victoria

Svar: Ja tänk att man kan vara så inskränkt, hatisk och ren ut sagt vidrig, usch...
Kramis till dig!
Helena Nygrund

2013-12-06 @ 22:21:05
URL: http://www.dendarvictoria.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0