Trevlig känsla

Bor man i villa är kanske inte det här lika vanligt som när man bor i lägenhet, men är det någon mer än jag som varit med om detta,
Känslan när man kommer in i porten, efter en slitsam arbetsdag, o känner en ljuvlig middagsdoft och önskar att den doften kommer från ditt kök, och att du bara kan sätta dig vid dukat bord o äta!!??
Nej sånt händer inte ofta, men idag hände det mig!
Som jag berättat tidigare är det ju bestämt att tjejerna ska vara ansvariga för "kökstjänsten" den här veckan, och igår mumsade vi på crispies, kokt potatis och remouladsås, som Tessan tillagade med hjälp av "glada tillrop" från hennes ömma moder & fader :-)
Egentligen skulle E & T hjälpas åt, men då Emma hade fotbollsmatch igår bestämde de att göra mat varsin dag.
E skulle iväg på fotboll idag igen och hade bråttom med maten, så den var klar precis när jag & L kom innanför dörren, och det var så himla nice.
Och jäkligt gott var det också! Emmas spagetti & kötfärssås var ju till och med godare än min egen.
 
Känslan jag var med om idag skulle jag lätt kunna vänja mig vid  ;-)
 
(Bild lånad från Google)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Aga

Heja tjejerna!
Anton hade gjort egen pizza i går, så jag förstår precis. :)

2013-02-27 @ 07:12:14
Postat av: Helena

Wow! Vilken känsla att kliva in genom dörren och bara ta stegen mot bordet. Ser mycket fram emot den dagen då barnen blivit så stora :)
Spagetti och köttfärssås är ju ändå det bästa!!

Kram!

2013-02-27 @ 10:17:39
URL: http://blogg.amelia.se/hemmamedhelena
Postat av: Tina

Vilka tjejer du har, heja dem. Superhärligt att få sätta sig till dukat bord efter en dag på jobbet. Kramisar Tina

2013-02-27 @ 16:54:02
URL: http://home2tiny.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0