Blodpudding makes you save money

Idag har det varit en härlig tisdag, trots minimalt med sömn.
På tal om sömn så har man ju länge hört att det är "farligt" för figuren att sova för lite. Jag, som troligtvis hör till den "sova-för-lite-kategorin", har länge undrat varför man blir "tjockare" pga sömnbrist.
Nu har experterna kommit lite närmare sanningen om varför .
Det visar sig, helt otippat, att de som får för lite sömn gör sämre val av kost under dagen.
Även om man inte behöver vara "raketforskare" för att komma fram till en sån sak, så kan jag bara hålla med, för ju tröttare man är, desto mindre orkar man engagera sig i maten.
Tur för mig att Sara på Citygross bestämmer vad jag ska äta ;-)

 

Idag "bestämde" Sara att vi skulle äta Kycklingbiffar, krossad potatis med krämig sås & svampsallad.
 Tack för tipset S, för det var supergott!


På tal om att äta, så önskar jag verkligen att jag tyckte om blodpudding.
Snacka om billig föda, och snacka om hur mycket jag kunde ha shoppat i morse, om jag ägnat min tid åt att äta blodpudding i stället för kobebiff, hehe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0