Dagen efter

Vilken dag det var igår!
Min första bebis fyllde 20 år och det firades stort.
På morgonen blev det sång, paket och tårta till frukost.
Sen ordnades det här hemma för en riktig tjejmiddag, och efter det skulle jag och L sticka ut på stan för att äta.
Men vi fick "dispens" och åt mat hemma i stället, och det tackade vi inte nej till, för jag visste att maten var god (hade ju själv tillagat den, hehe).

 

 Vårt goa, glada lilla chokladmonster...

 

...har blivit en vuxen kvinna, och kan handla på "Apoteket Röda Näsan" alldeles själv.

(Hon blev grattad på Systembolaget och fick välja vad hon ville i present, men det skulle vara alkoholfritt hihi)

 

Sen åkte jag och L till stan, så att tjejerna fick partaja i fred.
Vi gick på bio och såg actionfilmen "Jack Reacher". 
Efteråt smet vi in en stund på vår favoritrestaurang Drottninghof och smuttade på ett glas vin.
Blev bjudna på ett fat med lite god ost, så himla gulligt av personalen.

 

På väg hem blev jag helt kär i några julgranskulor i form av guldglittriga dödskallar, så jäkla läckra.
Måste bara köpa dem till nästa jul!

 

Nu är det bara lilla jag hemma, efter att ha haft lägenheten full av supergulliga ungdomar hela dagen.

De var ett helt gäng som skulle till Kista och kolla på skräckfilm på bio, och L jobbar natt.

Så himla skönt att få vara totalt ensam ibland, när man aldrig är det annars.

Finns inget som går upp mot självvald ensamhet, och jag njuter!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0