2-årig bröllopsdag

Efter att ha firat förlovningsdagen, gick vi hem och spelade kort på balkongen in på småtimmarna. Det hann bli en ny dag och vår 2-åriga bröllopsdag.
Det är ett evigt firande här i det turkiska paradiset :-)
 
Lite "godricka" och spel på balkongen.
 
Frukostdags!
 
Blöt och sunkig...
 
...men det går verkligen ingen nöd på mig eller L.
 
Jag tror att Tess är rätt nöjd med tillvaron också.
 
Efter vår slöa dag vid poolen och lite siesta, försökte vi fräscha till oss så gått det går i 35-gradig värme.
Traskade en bit och slank in på en trevlig restaurang.
Innan maten bjöds vi på ett låångt nybakat bröd och supergoda röror.
 
Tessan fotade mig mitt i en smarrig tugga, hehe.
 
Vårt mission är att äta så mycket inhemskt som möjligt, och vi frågar köket efter deras turkiska specialitet. 
Vi beställde var sin gryta (jag med lamm och Lasse med biff), och in kommer två brinnande saker, mycket intressant, och väldigt gott.
 
Tessans mat såg inte så dum ut den heller!
 
När vi bad om notan sa personalen att vi inte fick gå förrän "huset" hade fått bjuda på något. 
-Ok, en cappuccino skulle vara gott!
Strax serverades vi var sin cappuccino, och sen fick vi in en liten smarrig efterrätt också. Det var något citronsorbetaktigt och en liten chokladkaka, o jättegott.
 
Efter maten gick vi vidare, och letade efter något ställe där vi kunde dricka ett glas cava och fira vår dag lite extra, men det var inte det lättaste att få tag på här i Turkiet.
Visst finns det champagne på restaurangerna, men inte så att man bara kan ta ett glas, och jag är för snål för att köpa en hel flaska ute på krogen.
Det blev en strawberry daiquiri i stället, och det är inte så illa ;-)
 
Sen gick vi hem till hotellet, på tok för mätta, och spelade lite mera kort. 
Klockan är 03.30 här, och båda mina darlings sover, så det är nog dags för mig med att "kasta in handduken".
Så natti natti!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0