Alanya

Godmorron på er från Alanya.
Det är andra morgonen här, och vi som inte åkt på en charterresa på säkert 10 år börjar nu lära oss vissa "regler".
Om man överhuvudtaget ska få sig en solstol vid poolen så gäller djungelns lag, man ställer klockan och går upp i ottan för att placera ut sin handduk, och det är precis vad jag har gjort nu.
Igår kväll kom jag inte ut på nätet med min "padda", men nu funkar det visst, och jag passar på och slänger in ett litet livstecken från oss medan Lasse och Tessan ändå sover.
Vi har det supermysigt och bara umgås; solar, äter gott, spelar kort & yatzy osv.
Idag ska vi diskutera ihop oss om vad vi vill göra för utflykter under den kommande veckan, och någon marknadsshopping måste vi nog försöka klämma in också, trots att det är runt 35 grader hela tiden.

Där bakom L & T har jag haffat solstolar åt oss nu på morgonen.

En härlig carbonara till lunch igår.

Igår firade vi vår 21-åriga förlovningsdag, och gick ut och åt en gudomlig turkisk gryta.
Vi hamnade på en ganska ny restaurang som två unga killar (24 resp 21 år) startat.
Restaurangen heter Onnela och jag hoppas innerligt för de urgulliga killarnas skull att den kommer att gå kanon.
Vi bjöds på supergoda och vackra drinkar.

Den ena av restaurangägarna (24-åringen) kom och pratade mycket med oss, och vi kom in på ämnet välgörenhet. Han hade en del egna projekt, men förutom det så samlar man plastkorkar från alla vattenflaskor, och när man kommit upp i kanske 5000 korkar byttes dessa in mot tex en rullstol, som någon fattig på "gatan" behövde. (Korkarna smälts om till något nytt).
Och när vi traskade tillbaka till hotellet såg vi faktiskt en sån där uppsamlare, som tydligen ska sitta lite här och var. Perfekt, nu vet vi var vi ska lägga alla korkar från vattenflaskorna vi dricker under veckan.

Nu ska jag vila lite innan klockan ringer och det är frukostdags, så ha en härlig dag.