Californienavslutning

Här kommer nu avslutningen på vår resa.
 
Vi har precis anlänt med inrikesflyget från San Diego till San Francisco igen.
Våra väskor har ökat i antal efter en del shoppande :-) och här väntar vi på "shuttlebussen" som ska ta oss till vårt hotell Radisson, för en sista natt innan den långa flygningen hem.
 
Lite lunch på hotellet innan vi tar en taxi in till centrala San Francisco.
Så här ser en räkmacka ut, i alla fall på Radisson i SF, hihi. Men god var den!
 
Efter att ha kollat pulsen i stan och ytterligare lite shoppande,
behövdes det en kall cider ;-)
 
Vi strosade vidare och sög ur det gottaste av San Francisco, och slank senare in på en supertrevlig fransk vinbar.
Där satt vi en bra stund och njöt av atmosfären och det goda vinet. Vi beställde in lite småplock, som fick bli vår förrätt, hehe.
 
Middagen ville vi äta på någon häftig jazzklubbsrestaurang, och vi hamnade mitt i ett 90-årskalas, som firades på samma ställe.
Förutom ett femtiotal finklädda och uppstyltade släktingar i alla åldrar, till denna coola 90-åriga dam, föll även alla andra restauranggäster in i födelsedagssången när den bautastora tårtan bars in. Det hölls tal så tårarna rann (säkert allra mest på mig), och det sjöngs och berättades gamla anekdoter. Jubilaren snör fortfarande på sig sina Nike:s varje dag och promenerar, hon går fortfarande och får naglarna fixade och fina osv.
Fem generationer var samlade på detta kalas, och hur häftigt var det inte att få vara med om detta!
Ett stort minne även för mig!
 
Två av alla söta och bedårande små "sockertoppar" på kalaset.
 
Det blev en perfekt sista kväll i härliga San Francisco, och sen var det dags att ta en taxi tillbaka till hotellet, för lite vila innan avfärden.
 
Där avslutar jag vår fantastiska resa genom Californien, som blir ett minne för livet.
Vi har sett och gjort så mycket att det är kaos i hjärnan, och det är tur att jag har min lilla blogg så att jag kan titta tillbaka och minnas :-)
Till och med min käre make som brukar gnälla när jag ska sätta mig och blogga, är tacksam över att jag har dokumenterat lite, hihi.
 
Ha nu en underbar dag!
Kram H
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Den där Victoria

Vilken resa ni har gjort och vilken fantastisk avslutning med födelsedagsfirandet av den gamla damen, jag blir alldeles rörd och upprymd över att ni fått vara med om så mycket roligt.

Kram Victoria

2013-07-09 @ 16:07:44
URL: http://www.dendarvictoria.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0