Midsommarafton, fortsättningen

Ingen fest eller midsommarfirande kommer någonsin att kunna mäta sig med vår helikoptertur över/i Grand Canyon, men alla fester har sitt slut :-)
Efter att ha blivit tillbakaskjutsade till hotellet (med limon), fräschade vi till oss lite, och stack sedan med buss en bit utanför stan för att äta lunch. 
Var så skönt att komma bort från "Vegaslarmet" en stund, blev ju lite bortskämd i tysta Grand Canyon.
 
På bussen tillbaka, från lunchen, väckte Lasse en slumrande Helena och sa att Sebastian i Swedish House Maffia var på en reklamskylt.
Man blir ju lite extra stolt både över en duktig svensk DJ, plus att jag hade honom på dagis när han var i 4- årsåldern :-)
 
Jag lyckades få med mig den icke soldyrkande L på en liten poolstund.
Fast vi valde etage två, med en liten fontän i stället för poolen, och mycket lugnare tempo.
 
Lite här och var sprutade det ut sval och skön ånga.
 
 
Lite lugnare vid poolen senare på kvällen.
 
Mötte upp H & B på Caesars. 
Visst ser det ut som om man är utomhus här!? 
Superhäftigt tak.
 
Hann aldrig gå in, men detta är nog den tjusigaste H&M-butik jag någonsin sett!
 
 
Någon lustig "dock-show" med Caesarsfigurer.
 
 
Sett många "rundade" rulltrappor?   :-)
 
 
 
 
-Akta dig L, så att inte Siegfrid & Roy trollar bort dig!
 
Nu är det äntligen dags att ta sig upp i det häftiga tornet Stratosphere, som vi såg från helikoptern.
Killen som sitter bakom disken var superrolig, skålade, och prisade "happy hour" :-)
Efter att ha passerat honom fick vi gå genom en metalldetektor, och sen var det klart uppåt, upp ca 345 meter, och alltså ett tjugutal meter högre än Eiffeltornet!
 
 
En jättesuddig bild på "The Strip", stora gatan i Vegas.
 
Uppe på toppen fanns det lite åkattraktioner, bland annat denna sjuka grej som är som "uppskjutet", fast den går horisontellt och skjuter ut över kanten på tornet i stället.
Helt seriöst, vem vill utsätta sig för något sådant!?
Jag fick svindel och ett halvt nervsammanbrott bara av att titta på dem.
 
Uppskjutet på toppen. Och det fanns även en bergochdalbana där uppe, huvaligen!
 
Tänk er ett litet nöjesfält där uppe! Det är ju inte riktigt sunt!
 
 
Ja herre min je, vilken annorlunda midsommar vi hade, men den jag kommer att minnas längst helt klart!           
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0