Mysiga Carmel

Efter vinprovningen åkte vi vidare till den urmysiga staden Carmel, där Clint Eastwood har varit borgmästare.
 
 
Vi checkade in på vårt hotell, och killen som var ansvarig där visade oss runt.
Han berättade att hotellet var nyrustat,  alla möblerna splitternya, och allra stoltast verkade han vara över att lyset tändes automatiskt när man öppnade den lilla garderoben i vårt rum, hihi.
Sen bjöds vi på lite vin och småplock, innan vi gick ner på stan.
 
Nedanför vårt rum.
 
I Carmel är man väldigt rädd om det gamla, och vill bevara naturen i den mån det går. 
Därför finns det knappt några trottoarer,  och gör man en väg där ett träd står, så får trädet vara kvar :-)
 
Vi lyckades få ett bord på en supertrevlig restaurang som heter Oyster Bar, och det är faktiskt Clintan själv som tidigare ägde detta ställe.
 
Efter middagen traskade vi runt lite, och jag blev halvt kär i detta galleri, med alla färgglada tavlor.
 
Carmel kryllar av små söta butiker, och denna är ju söt bokstavligt talat.
 
Frukost på vårt hotell i morse. 
 
Jag säger det igen, jag älskar när det finns en massa fräsch frukt till frukost, mums.
 
 Idag stannade vi till och tog en massa kort i Big Sur, på väg till Hearst Castle.
Så härliga vyer!
 
Jag är tillbaka i morgon med fler bilder, för den som orkar och vill.

Kommentarer
Postat av: Aga

Orkar! Vill! 📷

2013-06-16 @ 23:09:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0