Lördag i solen

Idag har det verkligen varit en superskön dag, och hör o häpna, vi fick med ungdomarna på en lång härlig promenad.

 

 
Lite kel med små "shettisar"
 
 

Vilken himla tur att stenen inte hoppade upp och ner, eller ännu värre - var borta  :-)

Är man uppmärksam ser man att Tess har andra skor än när vi gick hemifrån. Vi slank nämligen in en snabbis på en sportoutlet där hon fyndade dessa snyggingar.

Här hade jag gärna stannat en lång stund.

 

 

Stora som små älskar att kolla isens bärighet.

 

 
Våra tunnisar till döttrar behövde vara två för att lyfta vad deras mor klarade ensam, hehe.
  
 
Hade jag vetat vad Emma gjorde när jag inte såg, hade hon näst intill fått smisk på bara stjärten. Här har jag propagerat hur himla farligt det är att vara ute på isen utan sällskap, redskap och kunskap. Jäkla unge!
Men detta fick jag inte reda på förrän vi kom hem och jag såg hennes bilder.
 
Bortsett från isgrejen var det en fantastisk dag, och jag längtar efter fler soliga och härliga promenaddagar.
 
 

Kommentarer
Postat av: Helena

Visst är det 4H-gården i Augustendal? Det är ett favvoställe för oss. Jättegoda hemmab akta bullar med ett kassaskrin som man själv får lägga pengar i och växla. Supercharmigt.

Kram

Svar: Visst är det Augustendal! Där har jag vräkt i mig många bullar genom åren :-) Hängde mycket där när mina tjejer var små. Där har Emma & Tessan hämtat ägg hos hönsen och varit med o bakat sockerkaka, många ponnyridningar, korvgrillning varje söndag, klättrat i träden, blivit bestulen på bullar av hönsen osv. Mycket skoj för barnen och mamman ;-) Kramis
Helena Nygrund

2013-03-18 @ 22:54:09
URL: http://blogg.amelia.se/hemmamedhelena

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0