Medan allt kallnar...

Tess stack till Kista med en kompis, Emma somnade på soffan och jag blev uttråkad.
Det är livsfarligt att få tråkigt, för då är det lätt att bli sugen på godsaker, hihi.
Jag satte genast igång att rulla goda bollar till kvällen, med två olika smaksättningar, Amarula och päronkonjak (Xante).
Samtidigt bakade jag en kaka, som jag nästan alltid har alla ingredienser till hemma.
 
Först ska bollarna kylas, och sen rullas i smält 70 procentig choklad.
 
När kakan svalnat ska jag koka en vaniljfyllning som gör det hela så himla gott.
 
Nu går jag och Emsingen på en promenad, innan vi börjar kvällens svullande ;-)
 
 
Hemma igen efter vår promenad. Det började regna, så vi var verkligen genomdränkta när vi kom innanför dörren.
Nu är även kakan genomdränkt, fast av en supergod vaniljfyllning.


 

Kommentarer
Postat av: Tina

Mmmmm ser syndigt gott ut. Själv har jag smällt i mig ohälsosamt många chokladbollar, men idag är det en sådan dag.....Njut o ha det bäst vännen. Kramisar Tina

2013-10-05 @ 20:37:51
URL: http://home2tiny.blogspot.se
Postat av: Aga

Jag säger bara en sak, XANTÉ!

Svar: Haha, ja du blev lite inspiration till hälften av bollarna. Puss
Helena Nygrund

2013-10-06 @ 00:53:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0