Snöpligt

När vi var på vår road trip i Californien nu i sommar var det en sak jag reflekterade över dagligen, att varenda en hade så otroligt välvårdade fötter och tånaglar.
Det var sommar, jättehett och i stort sett alla människor hade öppna sommarskor, men jag såg inte ett endaste par "skabbiga" fötter, varken på ung eller jättegammal.
Kan hända att det är mycket billigare med fotvård/pedikyr i USA, men jag lovade ändå mig själv att ta mig råd hemma i Sverige, att ge mina fötter lite lyx, i alla fall några gånger om året.
En kollega på jobbet hade varit på ett ställe där man kunde slinka in på "drop in" och fixa fötterna, så dit hade jag bestämt mig för att åka idag.
Men snöpligt värre blev det både för mig och fossingarna, när jag kom till salongen och det var totalt fullbokat.
Så det var bara att åka hem och sätta igång med middagen i stället :-)
 
Efter maten buffrade jag o tjejerna upp med godis och popcorn framför de knasiga Hollywoodfruarna.
 
Idag fick vi "lära känna" Hollywood-divan Britt Ekland, en riktig krutkärring, hihi.
 
Nu är de dags för mig att tvätta av "ansiktet" och hoppa i säng, för jag längtar efter att läsa klart sluttampen av Mari Jungstedts bok Den sista akten.
 
 
Natti natti!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0