Vi har ju missat Italien!

En arbetsvecka avklarad och helgen efter likaså!
Igår var jag ensam hemma och tog en alldeles för lång sovmorgon.
Segade framför tv:n och kom till slut iväg på en liten språngmarsch på 6 km, vilket fick mig på rätt köl.

I morse kom karln hem, och jag piggnade på mig igen :-)
Idag har jag suttit och sytt på den där högen man samlar på sig, den med lite trasiga sömmar, små hål osv, lite strykning och sen kom det roliga-matlagningen!

Häromdagen fastnade jag och L i ett matlagningsprogram, och programledaren var en söt italiensk tjej, uppvuxen i England (min gissning), som fick oss att inse, att vi matgalningar, mer eller mindre missat det italienska köket, big shame!

Och som ni säkert såg blev det en vegetarisk pastarätt i förrgår och idag fick jag ge vika för det "köttiga", en redig bolognese.


Ja, ni vet ju säkert vid det här laget att vi är matknarkare, så nu gör vi egen pasta, och här är Lasse Roberto Lindberg i farten,


Pastan ska vila 20-30 min


Vår hemmagjorda bolognese kokar för fullt, över 3 timmar.


Ju mastigare sås desto bredare pasta krävs...har vi lärt oss.


Nu ska pastan vila på en bädd av polenta, för att inte fastna någonstans (polentan löses upp av kokvattnet och ger ingen speciell smak).




Bilden som inte borde visats, men man tager vad man haver när man torkar pasta, hihi.

Så jäkla gott, och extra gott när man kämpat tillsammans i säkert fyra timmar!!!

Gissa om vi kommer utöka det italienska köket!!!


Kommentarer
Postat av: Den där Victroria

Men mums!! Det ser ju underbart gott ut.

Kram Victoria

Svar: Det var det också, och bäst att det räckte till lunchlåda på jobbet, tjohoo. Kramis
Helena Nygrund

2014-08-11 @ 10:15:37
URL: http://www.dendarvictoria.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0