Ruby Zin

I morgon jobbar L natt, vilket innebär att han åkt till jobbet när jag kommer hem, så därför firar vi fredag redan idag :-)

Jag läser en del bloggar, varav Laila Bagge är en av alla härliga människor jag följer.
När hon berättade om det nya vinet, som hon skulle designa boxen till blev jag riktigt nyfiken.
Vinet är en beställningsvara på "Apoteket Gröna Lyktan" och skulle ta ca 8 arbetsdagar att få, så jag beställde i förrgår och tänkte att jag skulle få det till nästa helg, men det kom redan idag.

Detta vin har ett lågt innehåll av histaminer och garvämnen, vilket gör att fler rödvinskänsliga människor troligtvis kan dricka det.
Jag är inte alls känslig eller allergisk på något vis, bara väldigt nyfiken.
Och boxen är superfin och så Laila Baggisch! 
Döskallar (och ugglor) är ju min grej, så jag var inte "svårövertalad" att köpa boxen, hihi.

L visste inte att jag hade beställt detta vin, men han var inte helt emot att äta något extra gott idag.


Vår "fredagsmiddag" blev helstekt lammrostbiff, potatisgratäng med paprika & ost, rödvinssås och sallad.
Den här tråkiga veckan blev ju rätt bra ändå, för god mat livar alltid upp stämningen.
Och Ruby Zin var också jättegott!
Jag vill dock ha rödvin lite varmare än vad som är kutym, så första klunken gjorde mig inte så imponerad.
Men när glaset stått en stund och vinet "värmt på sig", blev det riktigt gott, och jag kommer absolut köpa det fler gånger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0