Stadsungar med Converse

Jag begriper inte varför man alltid ska ha Converse på sig, även på vintern.
Tygskor ska läggas undan till hösten och tas fram till våren igen, tycker i alla fall jag.
Här i Stockholm använder dock ungdomarna sina Converse året runt, och Tess är inget undantag tyvärr.
I morgon ska vi till Sunne och det blir eventuellt skidåkning för några i gänget.
Jag kan verkligen inte se för mina ögon hur T kommer i dessa förbaskade tygskor till backen, för att sen kliva i ett par slalompjäxor, så igår stack jag in till stan på jakt.
Min "skojakt" gick snabbt, för jag gick bara in på Skopunkten, och där stod de, alldeles blå och alldeles ensamma i ett hörn, och när jag lyfte på dem så var det rätt storlek!



Visst, detta är heller inga riktiga vinterskor, men jag vet att det är något mina kinkiga tjejer accepterar att sätta på fötterna, och de är ändå lite bättre än Converse.
Jag var däremot osäker på om Tess skulle gilla färgen, men jag hade inte behövt vara orolig.
-Åååh, jag har alltid velat ha blåa "Uggs", sa hon.

Och de var verkligen superbilliga, 49 kr på rean!


Kommentarer
Postat av: Maria

Sicken tur du hade där :)
Det är kinkigt att få på tonåringarna något ordentligt på fötterna..
Kram Maria

Svar: Usch ja, och jag tror 90-talisterna skapar en ny folksjukdom som "conversefötter". Det kan aldrig vara bra att gå med samma platta skor året runt...
Kram H
Helena Nygrund

2014-02-13 @ 15:55:36
URL: http://snickaregardens.com
Postat av: Sofia

Finns Converse i läder också… De är däremot inte varmare än de i tyg - jag har ett par så jag har provat.
Det finns även "gympadojor" med teddyfoder såg jag vid tillfälle.

Antar att man var likadan själv som tonåring - bara vissa kläder och skor dög!

Jättesnygga blåa mocka "uggs"!

Kram
Sofia

Svar: Ja, man kanske skulle försöka få henne att skaffa ett par rejälare Converse. Men jag hoppas ju in i det sista att svullnaden i tonårshjärnan ska gå ned och att hon ska få lite vanligt folkvett i skallen, hihi.
Kram kram
Helena Nygrund

2014-02-13 @ 18:05:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0