Idag är ingen vanlig dag...

...för det är Emmas 21-årsdag, hurra hurra hurra! 
 
I morse var vi uppe och sjöng för vår stora tjej, trots att hon kom hem vid 05 på morgonen.
Men L skulle iväg till jobbet, så det fanns inget val. När han åkt somnade alla vi tjejer om igen, hihi.
Idag har vi kollat på flera filmer, ätit god mat (Pasta a la Franco), och myst i soffan.
 
Igår var det mer action både på mig och födelsedagsbarnet :-)
 
Startade gårdagen med finjuice!
 

Njöt av min orkidée som blommar för fullt, och upptäckte att det snöat under natten.
 
Och eken lever ännu!
 

Sen stack jag iväg till gymmet och körde ett svettigt pass, 5 km på löpbandet och styrketräning.
 

Rätt skönt att träna mitt på dagen en lördag, för det var inte överbefolkat precis.
 
Efter träningen träffades hela familjen och handlade till Emmas fest.
Vi hjälpte henne duka och fixa, och sen stack jag och L iväg, "utkörda" som vi var (syrran fick dispens att stanna hemma).
Vi handlade thaimat med oss och åkte hem till svärmor och åt där.
 
Svärmor hade satt upp en nygammal keramiktavla på väggen. Gissa om Helena blev helt galen i den!?

Sen var det biodags, och vi såg filmen 12 years A slave.
En superbra och otäck film, som tyvärr skildrar en vidrig verklighet.
 
Nu ska jag återgå till att krama om min 21-åring, som varit lite seg idag, efter att ha firat ordentligt med sina kompisar igår :-)
 
Ha det gott finisar!
 

Kommentarer
Postat av: Snowboard

Hej! Jag är en tjej som tävlar med snowboard, och har det som jobb! Hur kul är inte det? Jag bloggar om en massa som har med snowboardåkning men kommer även skriva om min uppväxt, en uppväxt som ingen förtjänar! Kika in.

2014-01-13 @ 08:31:00
URL: http://snowboardrider.blogg.se/
Postat av: johanna

vad fint! hur har du "planterat" eken? blev nyfiken på att testa själv!

Svar: Det är en lång historia (som pågått i 4 år, hihi). Titta under min kategori "inredning och pyssel", och 3:e november, så kan du läsa hur jag gjorde. Hoppas bara nu att den överlever en riktig plantering så småningom. Kram
Helena Nygrund

2014-01-13 @ 16:13:14
URL: http://mixband.blogg.se
Postat av: Carita

Ja just det var har du tänkt plantera din ek? Kanske på Skaglet vore kul i så fall. Den har ju kommit riktigt bra så nu får du inte schabbla bort det.

Svar: Jag har aldrig sett någon ek där, så jag undrar om de ens klarar klimatet...men visst har vi diskuterat det mycket, hihi.
Men jag gör mitt bästa och ger den en massa kärlek. Nu får den bara vara och bygga upp ett starkt rotsystem, så får vi se till våren. Kram kram
Helena Nygrund

2014-01-13 @ 17:27:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0