Härmed döper jag dig till "rotbulle"

Hej på er! Måndagen går mot sitt slut, och jag sitter och slappar i soffan.
Idag kände jag mig lite som Kajsa Warg, när jag tog hand om gårdagens rester och gjorde en ny rätt.
Vi åt ju fläsklägg med rotmos igår, och det blev jättemycket rotmos över, och är det något jag verkligen tycker illa om så är det att slänga mat. Man gör bara inte det!
Jag satt och funderade på vad jag skulle göra med all rotmos, och kom på den snillrika idén att ha i ägg och lite mjöl och steka som potatisbullar ungefär.
 


Supergott med rotbullar, falukorv och sallad.
Och det bästa av allt, det blev en massa rester över, så jag får matlåda i morgon, hihi.
 

Kommentarer
Postat av: Aga

Mums! När mamma själv får bestämma...
😘

Svar: Hahaha, ja precis! ❤️
Helena Nygrund

2014-01-20 @ 23:27:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0