Drog på en spontankryssning

Här har det ekat tomt på inlägg, som oftast vid helger.
I onsdags bestämde jag mig för att boka en kryssning till mig och L.
Vi hade ju lite långledigt igen, så efter jobbet i torsdags åkte jag hem och rafsade ihop lite grejer, och sen åkte vi in till Slussen.
 
Precis påklivna på Birka Paradise och väntar på att få vår hytt.
 

Vi hade bokat middag kl:18, precis när båten avgick.
Intressant att tre par, helt okända för varandra, placerades vid samma bord.
Det ena paret, från Västerås, hade äntligen ett dygn för sig själva, från sina sex barn (3 barn var från tidigare förhållanden), så de satt inte kvar superlänge vid matbordet. Tjejen ville hinna sola på däck, dansa och you name it :-)
Det andra paret, från Nyköping, öppnade sig lite mer när vi bara var fyra vid bordet. 
De hade bara varit ihop i fem månader och verkade ganska osäkra i sitt nya förhållande, och kunde kanske inte skoja med varandra som jag o L (25 år är ju en livstid, hihi).
Efter middagen tackade vi för trevligt sällskap och drog vidare.
 

Vi såg först showen där underbara Inez är med.
 

Sång och dans, härligt.
 



Liten promenad på däck, i den härliga nattluften.
 



Sen blev det allsång i pianobaren.
 

En och annan god drink slank ned också.
 
Efter sång o bus och "stängning" av båten, lullade vi i säng vid gryningen ;-)
 
På fredagen gick vi direkt från sängen  till lunchbuffén och laddade med energi.
Shoppade lite i taxfreen, drack en Bloody Mary (bra återställare, hehe), och när vi var hemma i Stockholm igen kom världens bästa döttrar och hämtade oss.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0