Betingade reflexer

På kontoret har vi en sån där "djävulskyl" från MatPåJobbet, fylld med allehanda mat, och tyvärr en massa godsaker också (därav öknamnet).
 


 
När jag gick i skolan fick vi läsa om Ivan Pavlov och hans psykologiska forskning kring betingade reflexer (de där testen han gjorde på sina hundar, med plingande klockor strax innan utfodringen, som sen gjorde att hundarna började "dregla" direkt de hörde klockorna...ungefär så).
 


Nu är det så att jag är precis som de där hundarna, suck.
Hade bestämt mig för att inte äta något onyttigt idag, men efter att ha hört klicken otaliga gånger i den där "djävulskylen" när andra handlade, stod jag plötsligt där jag också.
 
Resultatet är inte ens min favoritglass,och jag önskar att jag kunde stänga av de där förbenade reflexerna.
Men det är ju "lill-lördag", så varför inte :-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0