En dag på slottet

Hej på er!
Här på bloggen har det som sagt varit ganska tyst, men det har varit en himla fart på mig ändå.
Vi hade ju en helt suverän, trevlig och rolig långhelg i Edinburgh med bästa vännerna, och det kommer jag leva på ett bra tag nu.
Vi kom till Arlanda mitt på dagen igår, och då vi hade medvind landade vi tidigare än beräknat.
Så medan vi väntade på att världens bästa Emma skulle komma och hämta oss, satte vi oss och tog en fika på Arlanda. Såg då när härliga Sanna Nielsen och hela hennes entourage anlände. 
Folk applåderade när hon kom och hon såg så fräsch och sprudlande glad ut. Bra jobbat att komma trea i Eurovision!

Väl hemma packade vi upp, och sen satte jag igång och dammsög, samtidigt som jag lagade fläsklägg med rotmos.
När man bara satt sig till bords och blivit serverad under några dagar, är det lika bra att sätta igång med matlagningen hemma så man inte slöar till, hehe.

Här kommer lite bilder från en dag på slottet, vackra Edinburgh Castle, som kontrast till min städning:










En liten kyrkogård för soldaternas hundar.


Folk sitter långt därnere och lyssnar på musik (säckpipor så klart).



Härlig utsikt uppe från slottet.




Glad kille!



Det här är St Margarets Chapel som är slottets allra äldsta byggnad (1100-talet).

Nu är det dags för den här "slottsfrun" att släcka lampan.
Måste köra hårt efter helgens svulleri med god mat, så i morgon bitti blir det simning.

Natti natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0