Long time no see

Halloj!
Här njuts det för fullt av en härlig långhelg på hemmaplan. I onsdags var det halvdag på jobbet, och på gårdagens klämdag passade jag på att ta semester, vilket innebär fyra och en halvdags ledighet.
Vad har hänt då?!

Jag smygstartade helgen redan på jobbet, med en stor skål jordgubbar.

Jag skaffade en jordgubbsplanta i en hängampelvariant.

Vi satt på balkongen och njöt av en mojitoliknande drink: krossad is, lime, citron, mynta, Brämhults Myntonad, och en skvätt rom. Slurp, vad gott!



Jag var på ett litet kundevent på Råsundarum.
Det bjöds på lite smått & gott, och Eva Henriksson från Pipol's Bazaar gästade butiken o presenterade vårnyheter.

Vi provade ett, för oss, nytt recept: Hummer Thermidor.
Det var gott, men inte alls i klass med vårt favoritrecept som lyder så här:
http://helenanygrund.blogg.se/2011/january/gratinerad-hummer.html

Som jag har väntat o längtat, och i morse var det äntligen dags, utomhusbadet öppnade.

Jag brydde mig inte ett dyft om att det småduggade när jag traskade till badet.


När jag närmade mig såg jag ljuset i tunneln, mitt älskade bad!!!

Nu ska jag sätta en flaska champagne på kylning, och införskaffa lite jordgubbar (lär ju dröja innan jag kan skörda mina egna på balkongen, hehe), för idag firar jag och darling 25 år tillsammans ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0