De gamla hederliga plastpärlorna

God morgon på er! 
Det var riktigt svårt att komma ur sängen i morse, för oj vad varmt och mysigt det var under täcket.
Eftersom vi har sovrumsfönstret öppet dygnet runt (hela året) blir det riktigt kallt på golvet så här års.
Det är nog läge att ställa fårskinnstofflorna nedanför sängen, så man vågar krypa ut ur kokongen på morgnarna :-)
 
Är det förresten någon som har gamla hederliga plastpärlor hemma, eller Hama-pärlor som de visst heter?
Jag läste något tips om att man kan smälta dem i ugnen, så det var jag inte sen att testa.
 
Det här var det enda jobbiga och pilliga i själva "smältningsprocessen", att ställa alla pärlorna i stående position.
 
Efter ca 5 minuter eller nåt, i drygt 200 grader i ugnen, hade pärlorna smält och blivit lagom platta.
 
Pärlorna svalnade rätt snabbt, och sen var det bara att sätta igång med själva "pärlandet".
Nästa gång ska jag pärla lite mer strukturerat och med mer genomtänkt färgkombination, men jag var ju så ivrig att prova.
Ja jag vet, jag är jättebarnslig, men det står jag för :-)
 
Färgglatt härom dagen, med enbart egengjorda armband. (Fuck cancer-armbanden har jag gjort på en av Ung Cancers pärldagar).
 
Ikväll ska jag och L ut o springa, och så kanske jag kan "sona" lite av måndagens förlustelser, hehe.
En skön onsdag till er!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0