Ett halvt sekel!

Det låter ju som en hel evighet, och det är precis vad jag fyllde under påskveckan, ett halvt sekel!
Vi packade ihop oss hela familjen och åkte till Idre.
Där avnjöt vi en härlig vecka med skidåkning, umgicks med bästa vänner och firade fyra födelsedagar, varav en var min :-)
 

Jag som aldrig gillat utförsåkning blev mer eller mindre tvingad av L att hyra utrustning och åka åtminstone en dag. 
Pjäxorna jag hyrde var så otroligt sköna att det faktiskt blev fyra dagar i backarna, supermysigt.
Jackan (som det står SKI SURF på, hehe) är som sin ägare, rätt gammal den med.
Den köpte jag när jag skulle ställa mig på ett par slalomskidor för första gången 1985, alltså 30 år sen! 
Men den är "still going strong"...precis som ägarinnan :-)
 
De supersköna pjäxorna blev faktiskt mina egna sen! 
L tyckte det var värt att köpa loss dem från hyrbutiken, eftersom jag haft så pass svårt att hitta några pjäxor som gjort skidåkning njutningsfullt.
 
Mysstund i stugan 
 
Mera mys.
 
En dag blåste det så mycket att alla liftar utom en var stängda, och då passade jag, Lasse och Fredrik på att åka lite på längden.
Det var sån sjuk motvind i början att man knappt kunde andas.
 
Här var det riktigt mysigt och dags för lite fika.
 
 
Skrattanfall :-)
 
Gick ingen nöd på mig här inte! ❤️
 
Vår lilla oas.
 
Nej, nu hoppar vi på skidorna igen älskling!
 
Mys och vätskepaus i toppstugan på min födelsedag. 
 
En av mina härliga skidkompisar, och ingen risk att han fryser i backen ;-)
 
Söta skidor
 
Vårt härliga gäng vid en av grillplatserna.
De två "infällda" godingarna låg tyvärr hemma i stugan med influensa :-(
 
Grillmästarna
 
Efter lunchen stack vi hem, och vännerna beordrade mig att ta på mina varmaste kläder...
Trodde jag skulle iväg på någon kall och läskig strapats, 
 
men i själva verket skulle jag få en superhärlig och avslappnande "hot stone massage".
(bild lånad från Idre Fjälls hemsida).
 
När jag var så där härligt knådad och mör i kroppen, välkomnades jag i stugan till en massa mums och bubbel på balkongen.
 
Och sen blev det fondue till födelsedagsmiddag! 
Ja, sämre födelsedag kan man ju ha ❤️
 
Här är den glada 50-åringen men sin 30-åriga jacka, och livet leker.
 
Vi hade en supermysig vecka, vilket man alltid har med våra vänner, och jag längtar tills nästa gång vi ses. ❤️
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0