Sjuk med en gång

Hej på er!
Jag är nu inne på min andra jobbvecka på förskolan, och är sjuk som attan.
Jag blev sjuk redan tredje arbetsdagen, och jag misstänker att det snarare är L som smittat mig, och inte småttingarna, men jag hankar på och jobbar trots allt.
I helgen gjorde jag inte många knop, jag var hemma hela tiden, och det blev bara lite småpyssel mellan mina hostattacker och snytningar.
 
Jag knåpade ihop en egen liten "stumpastake" med hjälp av spik, superlim och ett gammalt ljusfat.
 
Tvingade Emmas kompisar att se "Mello" med sjuklingen Helena, och i gengäld bjöd jag dem på champagne (Taittinger). 
 
Tog hand om en liten plastfigur och gav den ett nytt...
 
...kopparliv!!! En fin förvaringsburk till systerdottern.
 
På måndagen blev det en "stor" utflykt, i form av en promenad till Solna C efter jobbet.
Behövde köpa lite smått och gott på Panduro, och bjöd E o L på fika vid Espressohouse.
Upptäckte att Solna C fixat fler parkeringar :-)
 
Nu häller jag i mig varmt vatten med citron och ingefära, och kämpar för att bli helt frisk igen!!!
 
På återseende finisar...
 
 

Kommentarer
Postat av: Den där Victoria

Men du, krya på dig vännen. Det låter ändå som att du trivs med livet just nu och ser till att ha guldglimtar i det trots förkylning.

Kram Victoria

Svar: Ja, man får glädjas åt det lilla! Kramis fina
Helena Nygrund

2015-02-11 @ 09:50:27
URL: http://www.dendarvictoria.se
Postat av: I mitt huvud

Krya på dig!!
Vilken fin burk du fixade till!! Bra idé!

Svar: Tack snälla!
Helena Nygrund

2015-02-11 @ 17:19:10
URL: http://www.imitthuvud.com
Postat av: Sofia

Typiskt, men det är väl som mina jobbarkompisar som har barn som just börjat i förskolan - allt som rör sig i bakterieväg fastnar!

Krya på dig!

Kram
Sofia

Svar: Tack och kram!
Helena Nygrund

2015-02-11 @ 20:38:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0