Back to my roots

Ok, här kommer det!
Många i min närhet vet att jag senaste åren, och allra mest senaste halvåret, känt att jag vill göra något annat av mitt liv, något som gör lite "skillnad".
Pga, eller rättare sagt tack vare vissa omständigheter har jag äntligen fått den där knuffen i rumpan, den som jag behövde för att förändra mitt liv.
Efter 13 år på Pripps/Carlsberg (bryggeribranschen) och 10 år på Wallmans (nöjesbranschen) kommer jag inte bara att byta jobb, utan total inriktning också.
Jag ska börja jobba med det jag är utbildad till, som förskollärare!
Jag har haft rent ut sagt skitkul både på Pripps och på Wallmans, men nu behöver vår framtid mig.
Jag vill vara med och forma våra härliga och underbara småttingar, ge dem en stabil grund och bästa förutsättningar i livet för viljan att lära och bli kunskapstörstiga trygga individer.
Många säger att de "vänder blad" när nya året börjar, men jag känner snarare att jag "byter bok".
2015 blir det mest spännande året på länge, och jag är sjukt nervös för att bli pedagogiskt ansvarig, det är ju trots allt 23 år sedan jag jobbade som förskollärare.
 
 
 Wish me good luck!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Lycka till med "nygamla" jobbet!
Hoppas att du kommer trivas med barnen och det kommer säkert att gå bra, även om det är ovant i början på nytt jobb.

Kram,
Sofia

Svar: Tack Sofia! Kramis
Helena Nygrund

2015-01-21 @ 22:15:50
Postat av: Victoria

Åhhh, lycka till kära fina du, du kommer att bli en underbar förskolefröken och en resurs inom förskolan, du med ditt stora hjärta.

Kram Victoria

Svar: Tack fina! Och ditt hjärta är inte speciellt litet det heller ❤️
Helena Nygrund

2015-01-22 @ 10:31:13
URL: http://www.dendarvictoria.se
Postat av: Christina

Visste att det var nåt på gång! Jag önskar dej Good Luck, det är aldrig för sent att byta bok.

Kram
Christina

Svar: Tack Christina! Ja det här kommer bli sjukt spännande! 😊
Helena Nygrund

2015-01-22 @ 10:39:09
Postat av: Therese

Vi saknar dig på kontoret men stort lycka till på nya jobbet! Så spännande och kul med nya utmaningar! Kramar

Svar: Tack gulle, jag saknar er också! ❤️
Helena Nygrund

2015-01-22 @ 11:52:09
Postat av: Linda

Wallmans loss, förskolans win! Önskar dig ett stort lycka till med våra barn. Som sagt, det är ett av de viktigaste jobben som finns och jag tror att du är en asabra pedagog! Kram kram

Svar: Tack goding! ❤️
Helena Nygrund

2015-01-24 @ 13:34:39
Postat av: Anette

Känner inte dig mer än genom bloggen, men det känns som att "dina" blivande barn kommer att få det väldigt bra:) Lycka till!

Svar: Tack, vad snällt sagt!
Helena Nygrund

2015-01-24 @ 19:59:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0