Warszawa 2015

Här är det tyst och tråkigt, jag vet! Har totalt tappat stinget verkar det som.
Men för min egna lilla "dagbok" kommer ändå ett gäng bilder nu, eftersom jag var på en långweekend i Warszawa i helgen.
 
I torsdags (14 maj) åkte jag, Lasse, Carlos, Maria, Fredrik och Sari till Warszawa i Polen, och här är en bild på vårt hotell.
 
Carlos njuter av lite blomster på väg ner på stan (fast egentligen "tvingade" jag honom att vara med på bilden, hehe).
 
 
Jag gillar idéen att man får röra på sig lite för att ladda mobilen, förena nytta med nöje liksom.
 
 
 
Ett spöregn utanför hindrade inte oss från att roa oss..
 
...speciellt inte med ett glas cava i glaset. Och jag lovar att vi inte "kroknade" det minsta 😃
 
Bra med stort hotellrum när det är dags för "konferens", eller snarare dags för rådslag om vart vi ska inta vår middag.
 
Rådslag kräver bubbel, och världens bästa Salli kollar att det ser rättvist ut i glasen 😊
 
Vi har hittat en restaurang med suverän mat (tack söta Linis för tipset ❤️).
 
Förväntansfulla gullisar (Lasse och födelsedagsbarnet Maria)
 
Vi var inte sena att prova Linis tips, restaurangens berömda råbiff, som lagades vid bordet.
 
Bry er inte om den urusla bilden, för råbiffen var GRYM!
 
Efter en skapligt stor förrätt var det dags för en golonka (typ polskt fläsklägg), och jisses så mätt jag blev.
 
Snygga födelsedagsbarnet Maria ❤️
 
Om du åker till Warszawa och gillar god mat, så är det värt att lägga namnet Stary Dom på minnet.
 
 
Warszawa by night!
 
På väg till stan och en fika.
 
Även om vi inte åt denna tårta blev det både kaffe och bakelse här, mums.
 
Vidare till Gamla stan.
 
Min bubbe! ❤️
 
Feffe spanar.
 
Tjäääna my Queen! 
 
 
 
 
Kameran riktas in för att skicka en vykortsbild till allra bästa svärmor.
 
Och här är vi alla sex! 
 
Dag två ville vi äta fisk och fick ett härligt tips från vårt hotell, Osteria.
 
Jag och L missar aldrig chansen till att äta färska ostron, men jädrans vad gott det var med gorgonzola- och parmesangratinerat ostron. Måste testas hemma!
 
Calle, Salli och Lasse
 
Supergod papardelle med "frukt från havet".
 
Mätta och nöjda traskade vi vidare till en bar för en drink, eller två.
 
-Vad vill jag ha? 
 
-Tror vi har bestämt oss nu.
 
Idel glas fyllda med vätska 😀
 
 
Stolstudie på väg till "damernas".
 
Det första man möts av inne på "damernas" 😉
 
Var tvungen att föreviga mitt första röda handfat och handtork.
 
Sista hela dagen i Warszawa.
 
 
Killarna har varit på ett dystert museum (om Polens drabbning genom andra världskriget), medan vi tjejer försökt shoppa lite (vi fick definitivt underkänt alla tre), och här möts vi för lunch på Hard Rock Café.
 
 
Promenad i det stundtals sköna vädret.
 
 
 
 
Stilstudie av värsta gullisarna 💕
 
Sista middagen i Warszawa inleddes med en helt ok carpaccio.
 
Varmrätten, i form av en god köttbit, fastnade inte på bild, men väl glassen till efterrätt, mums.
 
Det får bli allt för denna gången med denna gedigna bildbomb :-)
Den avslutande dagen i Warszawa får komma i ett eget inlägg.
 
Nu är det dags att heja fram Måns Zelmerlöw i ESC.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anette

Härliga bilder!

2015-05-22 @ 22:11:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0