600-talet närmar sig

Hej på er!
Idag tycker jag att det var en fantastiskt vacker dag, och det är bl.a. då jag minns varför jag bytte jobb.
Jag älskar att få vara utomhus varje dag oavsett väder, men visst är det extra mysigt om det inte spöregnar.
Och på tal om jobb har jag ytterligare ett utvecklingssamtal i morgon bitti, och sen är jag klar för denna gång.
 
I fredags hade jag ett av våra små busfrön i famnen, han lyckades få tag i min mugg med gammalt kaffe, och strax hade vi det över oss båda två (nej, jag har inte varmt kaffe nära barnen).
Men grejen är att jag ska på museum och middag efter jobbet i morgon, så jag vill inte ha ännu ett par jeans med bruna "kamouflagefläckar" på mig.
Det blir till att packa med mig lite ombyte och göra ett snabbt "Stålmannenbyte" av kläder i telefonkiosken (toaletten på förskolan) innan jag hastar vidare.
 
"Staden vid Sidenvägen" heter utställningen på Östasiatiska museet, och jag kommer säkert träffa denna otäcka figur från den kinesiska miljonstaden Luoyang under 600-talet.
 
Men en allra mest längtar jag efter att träffa en massa underbara människor som jag jobbade med för över 11 år sen ❤️
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0