Staden vid Sidenvägen

Ja visst låter det fint, och där var jag idag,
eller rättare sagt en "imagination" av Sidenvägen.
Det var alltså dags för årets höstträff med BTF (Bryggeritjänstemannaföreningen), och vi startade med ett besök på Östasiatiska Museet/Bergrummet.
Som alltid fick vi en sjukt engagerad o duktig guide, som skulle kunna babbla hur länge som helst vid en liten "stenfigur", men ändå hålla vårt intresse vid liv.
 
 
 
 
Efter turen kunde den som ville shoppa loss lite bland souvenirerna.
 
När vi fått ca 1,5 timmes guidning (kändes så mycket kortare) promenerade vi till Hotell Skeppsholmen för en bit mat.
 
Min röding med kokt potatis och någon hollandais- smörsås gjorde mig helt salig. Så jäkla gott!
 
Och efterrätten med chokladmuffins gjorde mig inte heller deprimerad 😀
 
Vi var ca 30 personer och är alla som en stor familj när vi träffas 2 ggr/år.
Så mycket kärlek och skratt ❤️
 
Efter en supertrevlig kväll är det nu dags att sussa, och ladda för en ny och lång arbetsdag.
Sov gott!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0