Härlig helg med rolig kryssning

Sitter och myser i soffan efter en rolig helg. 
Tog det ganska lugnt i fredags, då jag och L skulle upp riktigt tidigt på lördagen för att åka på en dagskryssning.
 
På lördag morgon blev det en snabbdusch och "ansiktet" togs på. 
Vi hade tänkt åka tunnelbana in till stan, men L var nyfiken och sugen på att prova en av alla car2go-bilar som stod utanför vårt hus.
När man väl är registrerad för att använda dessa små bilar är det smidigt värre att hoppa in i en och sticka iväg, och det gjorde vi.
 
 
Vi parkerade bilen långt ned på Folkungagatan, redo för någon annan förare att hämta, och gick den sista lilla biten till Vikingterminalen.
Mötte upp sex av Lasses härliga kollegor och deras respektive, och gick ombord på båten.
Vi startade med en smaskig frukostbuffé och laddade ordentligt. 
Efter lite taxfreeshopping samlades vi i ett konferensrum och tävlade i diverse roliga grenar, tjejerna mot killarna. 
Vi hade jättekul och skrattade gott, så pass mycket att vi fick "skäll" för att vi störde konferensrummet intill.
-Det är väldigt lyhört här mellan våra konferensrum, sa personalen på båten. 
Uruselt, tyckte vi. Så boka aldrig konferens på M/S Viking Grace om ni ska göra något roligt, typ teambuildingövningar.
Och vilket lag vann då? Ja men självklart vi tjejer! 😀
 
 
 
Tänk vad underbart att kunna sitta utomhus på akterdäck i slutet av oktober utan att frysa.
 
Sen bytte vi båt på Åland och fortsatte vår färd tillbaka till Stockholm med M/S Amorella.
Vi åt mat, babblade, skrattade, shoppade lite till, dansade och hade urkul. Tiden gick alldeles för fort!
 
På kvällen låg jag i soffan och njöt av "Så mycket bättre". 
 
Idag har jag och L varit på promenad i det härliga höstvädret, köpte en kaffe i Solna C och satt på en bänk utomhus och drack den.
På väg hem köpte jag med mig några ljungkrukor, som fick ersätta sommarens tagetes i balkonglådorna.
Silvereken fick vara kvar och klarar nog hela hösten galant. 
Nu kan jag njuta på balkongen ett tag till ❤️
 
Ikväll blir det soffmys, Wallander, och uppladdning inför en ny arbetsvecka.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0