RevitaLash kontra NovaLash

Jag har ju alltid varit väldigt ögonfransfascinerad, och det beror säkerligen på att jag inte stod särskilt långt fram i "kön" när gud delade ut vare sig fransarna eller böjen på dem. De långa, tjocka och vackra fransarna räckte helt enkelt inte till mig. :-)


Inte mycket att skryta över.

Men man får göra det bästa av situationen och nu för tiden finns det ju ett par spännande alternativ.
Förra sommaren provade jag Novalash ögonfransförlängning och blev helt såld på det.


Novalash-fransar fastsatta en och en på mina egna.

Jag provade två gånger och kunde lätt bli beroende av mina fina fransar, däremot blev jag inte speciellt beroende av priset.

Den andra varianten, som jag började med i höstas, heter RevitaLash och är en ögonfransnäring som jag målar på som en genomskinlig eyeliner innan jag går och lägger mig.
Detta är inget hokuspokusmedel som gör att fransarna växer så det knakar. Däremot gör näringen att fransarna sitter kvar längre tid innan man tappar dem, och då hinner de ju så klart bli längre.


Jag har tyvärr ingen bild utan smink, men jag tror att ni fattar att jag inte skulle få till dessa fransar med utgångspunkt från första bilden.

RevitaLash används varje dag i ca 30 dagar, och därefter räcker det med ett par gånger i veckan.


Novalash fördelar: Man behöver inte måla sig med mascara och slipper därmed även avsminkningen. Ögonfranstången är ett minne blott. Snyggt & naturligt.
Nackdelar: Dyrt och man måste fylla på fransarna vartefter man tappar dem. Man kan inte gnugga sig i ögonen.

RevitaLash fördelar: Bra mycket billigare. Om du har fått tex klorvatten i ögonen när du är i badhuset så kan du utan problem gnugga dem. Ögonfranstången är ett minne blott. Snyggt & naturligt.
Nackdelar: Du får fortsätta med mascaran och borttagningen av den.

Undrar ni något om dessa varianter är det bara att fråga på.
Nu ska jag gå och tvätta bort sminket och lägga på en liten rand RevitaLash-näring.



 I LOVE IT!!!


Kommentarer
Postat av: Carina

Otroligt! Ska prova den sistnämnda, har ju korta fransar som står rakt ut, tack för tipset! Kram

2011-02-24 @ 09:15:22
Postat av: lisa

Tack för tipset! Ska testa revitalash när mina pengar är slut för att göra nya =) Att inte behöva sminka sig var det som lockade mig mest. En solsemester utan mascara av och på låter ju för bra för att vara sant =) Kanske får bli detta sommartid och det ändra för övrigt. kram

2011-11-29 @ 10:46:09
URL: http://lisasgodbitar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0