Blocket/Tradera

Jag är ju som jag tidigare skrivit väldigt förtjust i att handla på Tradera och det är så himla lätt att lägga sina bud och få grejerna hemskickade.
Men i fredags gav jag och Aga varandra i hemläxa att lägga in tre grejer var på Tradera för försäljning i stället.
Pga av stress och tidsbrist inför Tessans konfirmation hade jag inte tid att sätta mig in i hur man säljer grejer (gud vad det är mycket enklare att köpa, hihi). Men en annons lyckades jag få till sent igår kväll och nu har jag lagt in ytterligare en. Så jag hoppas att jag blir av med min "säljoskuld" snart! :-)

Jag lade också in en annons på Blocket om vår stora otympliga fläktlampa som tagit upp halva vårt förråd.
Idag kom en köpare och köpte fläktlampan för 300 kr precis som vi ville ha. När han åkt kom L på att det saknades en grej som hör till fästanordningen för lampan och vi letade som tokar och hittade den till slut nere i källaren. Vi ringde upp killen (en estlänning som inte kunde svenska) och han hade precis upptäckt att denna del fattades när han skulle skruva upp lampan i taket. Vi tänkte skicka delen med posten till honom men han skulle åka till Estand i morgon och vara borta ett tag
Så han satte sig i bilen och åkte från Järfälla hem till oss i Solna igen, och vid det laget hade jag & L så dåligt samvete, så han fick tillbaka 50 kr, som plåster på såren för bensinen åtminstone.
Några bilskojare lär det aldrig bli av oss!

Men jag fick mersmak och måste snart ner i källaren och fota fler grejer för försäljning.

Ha en fortsatt skön måndag.


Kommentarer
Postat av: Sofias Inredning

Svar: Åh tack så jättemycket Helena! Blir så glad av fina ord! :)



2011-05-10 @ 16:16:42
URL: http://sofiasinredning.blogg.se/
Postat av: isa

Hahah ni är vell då allt för söta!!! Nej några bluffare blir ni nog aldrig med det samvetet ;)

Men tur är vell det!!! :)

Önskar att fler var som ni när man ska handla på blocket, fast jag hittar bra grejer i bland ändå!! :)

Jag som har dyselexi fick läsa ros biffen många ggr inan jag hajade :P

Men sen va det jätte kul.. Hahaha!!! Som svar på din fråga: det blkr så glansigt med sprayen direkt, fast det finns matt färg att köpa också om man föredrar det :)



Ha en fin kväll kram isabella

2011-05-10 @ 19:50:27
URL: http://rustaupp.bolgg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0