Nostalgi & medelhavslängtan

Idag hade jag bestämt mig för att göra en köttfärslimpa till middag och handlade som vanligt på väg hem från jobbet.
Hittade bara ett litet stavfel i den berömda butiken, men ack vilket fult och iögonfallande stavfel för en som har en 13-årig historia inom Prippsvärlden.
Jag hade mitt livs drömjobb och "skötebarn" på Pripps (sedermera Carlsberg Sverige), men tyvärr flyttades verksamheten till Falkenberg, och jag var inte villig att flytta med.
Men Pripps kommer alltid att ha en abonnerad plats i mitt hjärta.


Inte OK stavning till en Pripps Blå.


Men inget ont (flytten alltså) som inte har något gott med sig, jag hamnade på Wallmans och fick nya underbara kollegor och ett roligt jobb.


Färdigbyggd Medelhavsinspirerad köttfärslimpa och skjuts in i ugnen.


Köttfärslimpan blev supergod och serverades med tzatziki och en härlig sallad.
Och det bästa av allt är att det räcker till matlåda i morgon åt både mig och L.
Mums!





Kommentarer
Postat av: milena malmros

åååhj vad god limpan såg ut... :D är de lök som ger sådan färg?? :D

2011-05-05 @ 02:17:58
URL: http://milenamalmros.blogg.se/
Postat av: milenamalmros

ååh jag älskar ajvar, inte vanligt med svenska som känner till ajvar :D

2011-05-05 @ 10:38:53
URL: http://milenamalmros.blogg.se/
Postat av: Maria

Sv: Mmm, köttfärslimpan ser riktigt smarrig ut :)



Men va kul att du hitta till mig :) Jo angående målandet av saker så är det så himla enkelt. Det är bara att åka till en second hand och spana efter träsaker. Småsaker kör jag bara med en vanlig vit snickerifärg och vanlig pensel. När det är lite stötrre saker som dotterns säng och köksbordet så har vi dragit upp ytan lite med sandpapper innan. Och det bästa är att använda en häftgrund en gång, för att färgen ska fästa bättre sen. Men det brukar jag skippa...



Så det är bara att hitta en trägrej, köpa färg och en pensel. Testa.. För mig är det kul avkoppling att sitta och måla..



Ha en fortsatt trevlig kväll! :) Och hojta till om du undrar något mer..

2011-05-05 @ 20:14:50
URL: http://marias.nu
Postat av: Anonym

mums köttfärslimpan såg ut att vara!

2011-05-05 @ 22:15:05
URL: http://lorenasvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0