Roliga munkar

Gissa vad jag har gjort för första gången någonsin?


Jag har gjort såna här.


Munkringar på jäsning.


Vi badar i kokosfett och blir sååå nyttiga.


Några färdiga och några väntar på badet.


Inte en enda perfekt, rund och fin munkring men det var ta mig tusan det roligaste jag bakat nån gång.
L sa att han måste bli polis nu så att jag kan mata honom med donuts när han kommer hem om dagarna. ;-)

Och denna inspiration fick jag av en ung och söt mamma i Vasa, som heter Janina.

Gissa om jag kommer att göra flera munkar!


Kommentarer
Postat av: Janina - mamma till Nicolina

Ååh vad roligt! :) De blev ju jätte fina också! Kram

2011-05-04 @ 09:28:39
URL: http://nicolinasmorsa.com
Postat av: Carina

Det jag undrar är, vart bor munkarna och när kan jag komma och äta upp dem?! he he...såg jättegott ut! kram

2011-05-04 @ 12:41:43
Postat av: Elvira

Du vet väl vad det här innebär va Helena? Jo att du får bjuda på såna munkar om jag får för mig att åka till Stockholm och köpa mig en husbåt någon gång ;)

2011-05-04 @ 12:59:53
URL: http://elviraspekulerar.blogspot.com
Postat av: Helena

Ni är så välkomna så! Men nästa gång ska de bli lite snygga också, hihi.

Men smaken är nog densamma oavsett form.

Kram

2011-05-04 @ 13:03:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0