V.I.N.S.T.

Igår var jag på en dansföreställning som heter V.I.N.S.T.
Massa duktiga barn och ungdomar från Solna Kulturskola visade upp sin terminsavslutningsshow (långt ord, hihi).

Egentligen är det min Emsing jag är intresserad av att se, men de andra små godingarna får jag liksom på köpet och jag har alltid så svårt att hålla tillbaka tårarna, de är ju så söta.
Emma som är 18 år tillhör gruppen med de äldsta dansarna och det är ju en viss skillnad i kvalité kan man säga, men även E har varit en liten nybörjare. :-)


Självklart får man ett program och i det finns det lite info om de tolv danserna (tretton med finalnumret).
Man får veta vad dansen heter, vilken grupp som framför den, vilken musik de dansar till och vem som koreograferat respektive dans.


Föräldrar, syskon, släktingar och vänner strömmar till.


Det börjar bli riktigt välfyllt med publik.


Jag är alltid djupt koncentrerad när det är Emmas tur, men en bild lyckades jag ta, och en riktigt dålig sådan, haha. E är längst till höger och ser ut som hondjävulen själv med sina lysande ögon.


Final och alla Kulturskolans elever samlas i ett slutnummer.


Min fina duktiga dotter.

-Emma, jag älskar att se dig dansa och hoppas verkligen att du kommer att fortsätta med det.
Puss gumman!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0